Tutustumassa JYSKin uuteen citykonseptiin Forumissa

Kävin keväällä katsastamassa JYSKin kesämallistoa ja uusia tuulia ja nyt viime keskiviikkona pääsin kutsuvieraana tutustumaan uudessa Forumin citymyymälässä  kolmeen tulevaan mallistoon ennen liikkeen varsinaisia avajaisia.

JYSK on tunnettu hallimyymälöistään, mutta nyt avautuvat uudet citykonseptin mukaiset liikkeet Helsingin Forumiin ja Itäkeskukseen.

JYSKin markkinointipäällikkö Riikka Leskinen kuvailee mallistoa seuraavasti: ”Syyskauden keskeinen teema on pehmeys. Se on nähtävissä lämpimässä väripaletissa ja tuotteiden muotokielessä, samoin kuin pintamateriaaleissa. Ripaus vintagea antaa kiehtovan vivahteen kodin tunnelmaan, ja erilaiset kuviot toimivat mainiosti ajattomien klassikoiden kanssa. Erityisesti sävy sävyyn valitut harmoniset väriyhdistelmät luovat rauhaisan ilmapiirin.”

Hänen mukaansa mustavalkoisuus sisustuksessa alkaa (luojankiitos) pikku hiljaa hiipua ja mukaan otetaan jälleen värejä tuomaan harmoniaa.

Mallistossa on kolme teemaa: Creative Mind, Human Nature ja The Thinker. Ensimmäinen yhdistää naiselliset kuviot etnisiin yksityiskohtiin ja siihen kuuluu lämpimät, mausteiset värit. Uusien ja epätavallisten yhdistelmien kokeilu on olennainen osa tämän trendin luomista. Human Nature on luonnonläheinen teema, värikartan sävyissä huokuu rauhoittavia sinisen, vihreän ja ruskean sävyjä. Metalli, lasi ja puu kuuluvat tämän teeman materiaaleihin. Avainsanoina on hyvinvointi ja rauhoittuminen. Kolmas teema, The Thinker, perustuu skandinaaviseen minimalismiin. Tyylikkyys ja eleganssi, selkeät muodot ja väreinä sininen harmaa ja musta kuuluvat tähän trendiin.

Liike itsessään oli kuin puuterilla sumutettu, ensimmäisenä näkymään avautui naisellisen Creative Mind-teemaan kuuluvat pehmeät sävyt ja esineet. Monenlaista huopaa, tyynyä ja pehmeän muotoisia huonekaluja oli käytetty sisustamaan kodinomaisia tiloja.

Koska meitä oli kutsuttu myös makuhermoja hellimään, huomio kiinnittyi tarjottaviinkin. Kevään kokemuksesta arvelin niiden jo olevan samanlainen nautinto kuin ympärillä avautuva uudenlaisen liikkeen harmoninen värien kirjo.

Keväällä JYSKin järjestämässä tilaisuudessa kuulin tämän yrityksen historiaa ja nykypäivää. Nytkin kerrattiin lyhyesti, kuinka yhden tanskalaisen nuoren miehen unelmasta on tullut totta ja lisää hänen konseptinsä mukaisia liikkeitä avataan jatkuvasti. Jokainen voi itse halutessaan lukea JYSKin perustajasta, Lars Larsenista, esimerkiksi tästä tai tästä.

Tuotteiden hillitty, hallittu, mutta ei kuitenkaan ”pliisu” muotokieli varmasti puhuttelee monenlaisia sisustajia. Täältä on helppo valita kokonaisuuksia, jos ei ole varma mitä haluaa… Tai napata tuotteita eri trendeistä omaan hallittuun ja mieleiseen kokonaisuuteen.

Koska käyntiin liittyi alennuksilla varustettu shoppailu, katsoin tuotteita myös ”sillä silmällä”. Löysinkin juuri alkaneen vessaremontin innoittamana hyviä tuotteita uuteen wc-tilaan.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *